loading...
Plan lekcji
Zastępstwa
E-dziennik
Dostęp do e-dziennika
Moodle ZSCL
MUKS
Kamerlik
Konsultacje dla uczniów i rodziców
Kontakt
Elektroniczna skrzynka podawcza
Deklaracja dostępności
Monitoring
Raporty ewaluacji
Doradca zawodowy
Szczepienia COVID-19
Promocja zdrowia
Plan lekcji

Nowy plan lekcji

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2020/2021

W w/w dniach szkoła organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.

Dostęp do e-dziennika

Aby uzyskać dostęp do dziennika elektronicznego
należy wykonać następujące czynności:

  1. w przeglądarkę  (najlepiej Mozilla Firefox lub Gogle Chrome – najnowsza wersja) wpisać poniższy adres logowania lub kliknąć na link:
    https://uonetplus.vulcan.net.pl/powiatrybnicki
    klikamy „zaloguj się”,

  2. przy pierwszym logowaniu (aktywacja konta) klikamy „przywracanie dostępu”, wpisujemy podany administratorowi adres email w pole (E-mail), a w pole powyższe wygenerowany kod (jeśli jest mało czytelny można go wygenerować raz jeszcze klikając na znaczek „zmień próbkę”); jeżeli uda nam się to zrobić otrzymamy na skrzynkę email kod aktywujący,

  3. logujemy się na własną skrzynkę email, otwieramy wygenerowaną wiadomość z linkiem aktywującym od firmy Vulcan i klikamy na podany link. Link przeniesie nas na stronę logowania, gdzie będzie wymagał ustanowienia hasła. Należy dostosować się do polityki  bezpieczeństwa i wymyślić hasło, które zawiera co najmniej 8 znaków, a wśród nich małe i wielkie litery oraz co najmniej jedną cyfrę,

  4. wpisujemy wymyślone hasło dwukrotnie i w oknie powyżej znów wygenerowany kod zabezpieczający,

  5. jeżeli kod i hasło pomyślnie przejdzie proces weryfikacji, otrzymamy informację o tym, że hasło dla naszego konta email zostało pomyślnie zmienione i niniejszym aktywacja została zakończona,

  6. logujemy się do dziennika elektronicznego na stronie
    https://uonetplus.vulcan.net.pl/powiatrybnicki
    używając jako login adresu email i wymyślonego hasła.

Administrator systemu przypomina o obowiązku chronienia hasła dostępu do dziennika elektronicznego.

MUKS

MIĘDZYSZKOLNY UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY
3 Maja 42

44-230 Czerwionka - Leszczyny

Kontakt: tel. 324311466 wew.27    kom. 500274534     e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Facebook

Bank BGŻ BNP PARIBAS   37 2030 0045 1110 0000 0400 0010

Stowarzyszenie założone 7 października 2014 roku.

„WILHELM SZEWCZYK”, jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i posiada osobowość prawną.

Celem działania Klubu jest:

  1. Organizowanie, prowadzenie i propagowanie kultury fizycznej.
  2. Kształtowania zasad współżycia sportowego wśród społeczeństwa, ze szczególnym

uwzględnieniem dzieci i młodzieży, dążenie do osiągania najwyższego poziomu sportowego.

  1. Siedzibą władz Klubu jest miasto Czerwionka - Leszczyny. Adres: Zespół Szkół w Czerwionce –

Leszczynach, ul. 3-go Maja 42.

  1. Klub współpracuje z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami o tym samym

lub podobnym profilu działania.

  1. Klub realizuje zadania statutowe we współdziałaniu z władzami samorządowymi i sportowymi

w mieście i województwie, jednostkami miejskimi, szkołami, klubami sportowymi oraz rodzicami.

  1. Prowadzimy szkolenie dzieci i młodzieży w sekcji koszykówki, lekkiej atletyki i siatkówki.
  2. Zarząd klubu:

Mirosław Szopniewski - prezes klubu

Marcin Koczy - wiceprezes

Marzena Hysa - sekretarz klubu

Sabina Podpłońska - skarbnik klubu

Agata Burnagiel - członek zarządu

Ewa Inglot - członek zarządu

Gabriela Bodys - członek zarządu

Imprezy sportowo-rekreacyjne:

  • Halowe Igrzyska Przedszkolaków
  • I Czerwieński Duathlon
  • Europejski Tydzień Sportu
  • Turniej Koszykówki Ulicznej w ramach Narodowego Dnia Sportu.  

Działamy przy szkole, która może się pochwalić znaczącymi sukcesami sportowymi. Nasi koszykarze w 2000 roku zdobyli srebrny medal Mistrzostw Śląska Szkół Średnich. Rok później znów byliśmy w czołówce, zajmując IV miejsce.

W 2008 rok drużyna koszykarek powtórzyła sukces chłopców zdobywając srebrne medale dla naszej szkoły.  W składzie grała miedzy innymi  Beata Kubecka, srebrna i brązowa medalistka Mistrzostw Polski Juniorek w pchnięciu kulą. Przez trzy lata nasze uczennice występowały w 1. lidze koszykówki kobiet. W chwili obecnej w klubie działają: sekcja siatkówki chłopców, koszykówki dziewcząt oraz lekkiej atletyki.

Jesteśmy organizatorem wielu cyklicznych imprez sportowych dla dzieci i młodzieży. Są wśród nich Halowe Igrzyska przedszkolaków, imprezy w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu, Narodowego Dnia Sportu.
Już dziś zapraszamy do udziału w I  Halowych Mistrzostwach Gminy  i Miasta Dzieci i Młodzieży w lekkiej atletyce, które odbędą się 21 marca w hali sportowej Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach.

Pierwszymi zawodami w tym roku na naszym stadionie będzie Mityng otwarcia sezonu, następnie cykl zawodów pod nazwą Czwartki lekkoatletyczne, Igrzyska Młodzieży naszej Gminy w lekkiej atletyce oraz Igrzyska Powiatowe.

Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci i młodzież na zajęcia do naszej sekcji.

Naszym celem jest pokazanie, że sport może być ciekawym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Poprzez realizację opracowanego programu ogólnorozwojowego dla najmłodszych, dbamy o rozwój  motoryki. Chcemy dać dzieciom  możliwość spożytkowania nadmiaru energii oraz mamy nadzieję na obudzenie w najmłodszych pasji do uprawiania sportu. Będzie nam miło, jeśli okaże się nią lekka atletyka.


Ostatnie wydarzenia:

Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy Wilhelm Szewczyk był organizatorem I Halowych Mistrzostw Czerwionki – Leszczyn Dzieci i Młodzieży w lekkiej atletyce. Zawody odbyły się 21 marca w hali sportowej Zespołu Szkół. Zapraszamy do szczegółowej relacji oraz galerii z Mistrzostw oraz gratulujemy wszystkim zwycięzcom.

 

Klub Młodego Odkrywcy KAMERLIK

KLUB MŁODEGO ODKRYWCY „KAMERLIK”

Śledź nasze działania na naszym fanpage’u na Facebooku

Czym jest Klub Młodego Odkrywcy (KMO)?

Klub Młodego Odkrywcy „Kamerlik” stanowią klubowicze oraz opiekun p. Małgorzata Szymura.  Obecnie w zajęciach Klubu uczestniczy 10 uczniów z LO i technikum, choć klubowiczem może zostać uczeń każdego typu szkoły.

 

Miejscem spotkań KMO „Kamelik” jest sala 16LO, oznaczana specjalną tablicą. Zajęcia odbywają się w piątki o godzinie 16:00 nie rzadziej niż raz w miesiącu. Częstotliwość i długość spotkań zależą od  klubowiczów, gdyż zgodnie z założeniem: Klub istnieje tam, gdzie są osoby chętne do eksperymentowania! 

Spotkania Klubu to czas przeznaczony na poznawanie świata przez wspólne eksperymentowanie w duchu metody KMO. Nasz „Kamerlik” dodatkowo bierze udział w wielu konkursach, festiwalach nauki czy festynach, organizuje warsztaty dla młodszych dzieci oraz angażuje się w różne akcje promujące szkołę,

Podczas spotkań KMO najważniejsze jest osobiste zaangażowanie: klubowicze sami poszukują interesujących ich tematów i zamiast zaglądać do podręcznika, zdobywają odpowiedzi poprzez eksperymentowanie. Kluczowa jest metoda badawcza, która rozwija wiele kompetencji i zdolności jednocześnie, pozwala na przekraczanie szkolnych granic między przedmiotami i pokazuje, że popełnianie błędów jest o tyle cenne, że uczy rozwiązywać problemy. Przedmiotem takich badań – zależnie od wieku dzieci – mogą być doświadczenia z magnesami, obserwacje Kosmosu czy analiza czystości wody w pobliskiej rzece.

Nie trzeba dużo pieniędzy, by robić ciekawe i poważne eksperymenty – to jedna z zasad KMO. Brak szkolnego laboratorium nie jest przeszkodą, by zainicjować działania klubu. Przedmioty otaczające nas, dostępne w kuchni, garażu, na spacerze, czy w ogrodzie, stanowią narzędzia do eksperymentowania.

Klub Młodego Odkrywcy „Kamerlik” należy do społeczności KMO, która liczy obecnie 681 klubów w całej Polsce. Centrum Nauki Kopernik – koordynator programu – wzmacnia rozwój KMO przy wsparciu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Eksperyment KMO – tak działamy

Podstawą działania Klubu jest eksperyment – zarówno jego treść, jak i sposób wykonywania. Klubowicze spotykają się, żeby wykonując doświadczenia, odkrywać otaczający ich świat.

Nie ma odkrywania bez odkrywcy, tego, który NIE WIE, więc stara się dowiedzieć, odkryć. Odkrywcami są naukowcy, ludzie funkcjonujący zawodowo na krawędzi dwóch sfer: tego, co wiadomo, i tego, co dopiero czeka na odkrycie. Badacz używa wiedzy, aby stawiać właściwe pytania i zdobywać nowe informacje. W takiej pracy kluczowe są ciekawość i upór, co zbliża postawę naukowców do postawy…  dzieci! Nikt przecież tak uparcie nie zadaje pytań i nie szuka rozwiązań, jak właśnie najmłodsi.

Co jest najważniejsze w metodzie naukowej? Co odróżnia ją od doświadczeń pełniących funkcję ilustrującą, często przeprowadzanych w czasie lekcji? W badaniach naukowych nieznany jest  końcowy rezultatu doświadczenia, a jego wynik może być inny niż wstępnie założony. To dlatego najważniejsze w tym procesie są umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków. W ten sam sposób (poprzez obserwowanie, empiryczne doświadczanie, powtarzanie i wnioskowanie) małe dzieci poznają i uczą się świata.

W spotkaniach Klubu sposób przeprowadzania doświadczenia odpowiada na tę dziecięcą potrzebę poznawania. I to właśnie ta naturalna chęć odkrywania świata ma być napędem spotkań i prowadzonych eksperymentów. Po pewnym czasie uczniowie szukają odpowiedzi na własne pytania, mając rzeczywisty wpływ na tematy poruszane na spotkaniach. Proces dochodzenia do prawdy jest wciągający, aktywizujący, ciekawy. Towarzyszy mu wielka radość odkrywania, która otwiera umysł na zdobywanie wiedzy i umiejętności. Ten rodzaj nauki jest wyjątkowo efektywny.

W czasie lekcji w szkole celem przeprowadzanych doświadczeń jest zilustrowanie pewnego zjawiska (tematu, problemu). W Klubach Młodego Odkrywcy proponujemy doświadczenia odkrywające (które pozwalają poznać nowe, nieznane zagadnienia). Prócz tego eksperyment w metodzie KMO powinien spełniać szereg warunków, które przedstawiamy poniżej.

Cechy eksperymentu w metodzie KMO:

- tani,

- prosty (dopasowany do umiejętności i wieku klubowiczów),

- bezpieczny,

- możliwy do samodzielnego wykonania,

- intrygujący, pobudzający do zadawania pytań.

- ma otwartą formułę, czyli daje możliwość modyfikacji oraz przeprowadzania w wielu wariantach,

 - jego wynik wyzwala kolejne pytania, jest punktem wyjścia do następnych doświadczeń.

Główny cel to zmotywowanie do samodzielnego szukania odpowiedzi na zadawane pytania oraz doświadczalne poszukiwanie reguł rządzących światem. Tylko dokładna obserwacja, wyciąganie wniosków, stawianie kolejnych hipotez i ich weryfikacja mogą w rzeczywisty sposób uczyć samodzielności oraz twórczego i krytycznego myślenia. W świecie eksperymentów nie ma mowy o błędach, ale o kolejnych próbach, które zbliżają do odkrycia.

Uczestnictwo w zajęciach klubu daje jednak bardzo wiele - zarówno uczniowie, jak i opiekunom. Ważny jest sam proces robienia eksperymentu i poszukiwania odpowiedzi na pytania. Klubowicze uczą się samodzielnego wykonywania zadań (ćwiczą zręczność, umiejętności manualne, sztukę słuchania, koncentracji, obserwacji, wyciągania wniosków). Obserwując, dowiadują się o zasadach, które - nawet jeśli nie są nazwane naukowo - na długo zostają w ich pamięci. Uczenie jest tu bardzo naturalne, w zasadzie intuicyjne, a nabyta wiedza praktyczna z czasem będzie uzupełniana na dalszych etapach edukacji odpowiednimi pojęciami, równaniami reakcji czy wzorami.

Opanowanie umiejętności prowadzenia eksperymentów, zadawania pytań i wyciągania wniosków ma także szerszy wymiar. Dostarcza umiejętności uniwersalnych i ważnych w życiu społecznym. Kształtuje w klubowiczach między innymi cechy szczególnie dobrze widziane przez pracodawców: umiejętność pracy w grupie, rozwiązywania problemów, optymalnego zużywania materiałów i wykorzystania czasu, swobodę posługiwania się narzędziami, zdolność przyjmowania i wykorzystywania informacji oraz budowanie poczucia własnej wartości. Odkrywcy podchodzą do stojących przed nimi wyzwań z odwagą i determinacją. I dzieje się to nie tylko w szkole, ale także w życiu rodzinnym i -- później -- zawodowym. Nawykli do samodzielnego poszukiwania rozwiązań klubowicze są aktywni i twórczy, a potknięcia traktują nie jako klęskę, ale jako część drogi wiodącej do celu.

 

 

Konsultacje dla uczniów i rodziców

Konsultacje nauczycieli Zespołu Szkół dla uczniów i rodziców

Kontakt

Adres:

 Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach

 ul. 3 Maja 42

 44-230 Czerwionka-Leszczyny

Tel./Fax 32 43 11 466
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail do zamówień publicznych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

epuap: https://epuap.gov.pl/wps/myportal

skrytka epuap: /ZSCzerwionka/SkrytkaESP

Adres epuap jest aktywny dla wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach:

Liceum Ogólnokształcącego im. Wilhelma Szewczyka w Czerwionce-Leszczynach

Technikum w Czerwionce-Leszczynach

Branżowej Szkoły I Stopnia w Czerwionce-Leszczynach

Branżowej Szkoły II Stopnia w Czerwionce-Leszczynach

Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Czerwionce-Leszczynach



Konto Rady Rodziców:

 Bank Spółdzielczy Orzesko-Knurowski o/Czerwionka

 68 8454 1095 2003 0017 2417 0001

 

Elektroniczna skrzynka podawcza

epuap: https://epuap.gov.pl/wps/myportal

skrytka epuap: /ZSCzerwionka/SkrytkaESP

Adres epuap jest aktywny dla wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach:

Liceum Ogólnokształcącego im. Wilhelma Szewczyka w Czerwionce-Leszczynach

Technikum w Czerwionce-Leszczynach

Branżowej Szkoły I Stopnia w Czerwionce-Leszczynach

Branżowej Szkoły II Stopnia w Czerwionce-Leszczynach

Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Czerwionce-Leszczynach

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach.

Data publikacji strony internetowej: 2013-01-14

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-09-16

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  •     Część plików (PDF, DOC itp.) nie jest dostępnych cyfrowo.
  •     Mogą się zdarzyć sytuacje, w których linki będą się otwierały w nowym oknie nie informując o tym użytkownika.
  •     Brak informacji wskazującej położenie podstrony - tzw. ścieżka okruszków.
  •     Mogą się zdarzyć sytuacje, w których tabele zostały użyte w sposób nieprawidłowy lub nie zawierają właściwej struktury.
  •     Mogą się zdarzyć sytuacje, w których nagłówki zostały użyte w niewłaściwy sposób.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • Możliwość powiększania elementów strony internetowej.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Marcin Stalmach, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 324311466. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach, ul. 3 Maja 42, 44-230 Czerwionka-Leszczyny

Do budynku prowadzi 6 wejść. Wejście główne od ulicy dojazdowej (w tym podjazd dla niepełnosprawnych) oraz 5 wejść ewakuacyjnych: 1 od wejścia do hali sportowej, 2 do budynku tzw. LO, 1 od strony głównego parkingu, 1 od strony sali gimnastycznej. Do wszystkich wejść prowadzą schody. Od zachodu znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Wejście pozwala na swobodny wjazd wózkami.

Bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, jednak położenie budynku i ciągów komunikacyjnych pozwalają na zaparkowanie samochodu bezpośrednio przy podjeździe.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Sekretariat szkoły znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia głównego.

Do każdej osoby z niepełnosprawnością, po zgłoszeniu się do Sekretariatu zostanie skierowany pracownik, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu sprawy.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, przy sali gimnastycznej.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma też usługi „Tłumacza języka migowego online”.

 

Monitoring

Informuję, że z dniem 30 listopada 2020 roku, zostanie na terenie Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach wprowadzony monitoring wizyjny.

Pełna treść ogłoszenia - tutaj

Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkole - tutaj.

Wicedyrektor Zespołu Szkół

mgr Adam Głombik

Raporty ewaluacji

Raporty z ewaluacji "Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej"

Technikum

Zasadnicza Szkoła Zawodowa

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w roku szkolnym 2020/2021 w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach - kliknij, aby wyświetlić dokument

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w roku szkolnym 2019/2020 w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach - kliknij, aby wyświetlić dokument

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w roku szkolnym 2018/2019 w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach - kliknij, aby wyświetlić dokument

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w roku szkolnym 2017/2018 w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach - kliknij, aby wyświetlić dokument

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w roku szkolnym 2016/2017 w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach - kliknij, aby wyświetlić dokument

Doradca zawodowy

„Każdy może rozpocząć nowe wiodące do spełnienia życie,
jeśli ma świadomość własnego wizerunku i potrafi go zmieniać.”

mgr Natalia Kuś - zajęcia indywidualne i grupowe doradztwa zawodowego w klasach pierwszych, drugich i trzecich.

mgr inż. Marzena Hysa - dyżur doradczy - środa 9.45 - 10.45
dodatkowo zajęcia indywidualne i grupowe w klasach maturalnych oraz zgodnie z potrzebami uczniów
.

 Nauka? Praca? a może i NAUKA i PRACA?

Jeżeli nie wiesz co dalej? Zastanawiasz się co chciałbyś w życiu robić? Kim chciałbyś zostać? Jak pokierować swoim życiem, aby osiągnąć sukces zawodowy? W którą stronę pójść, aby zrobić karierę zawodową? Jednym słowem co zrobić, aby za kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lat powiedzieć - byłem w odpowiednim miejscu i odpowiednim czasie, wykorzystałem swój potencjał, możliwości, kwalifikacje i kompetencje - jestem spełniony zawodowo, robię to co lubię i sprawia mi to olbrzymią radość!

Wszystkich, którzy jeszcze nie są pewni swoich dalszych działań zapraszam na zajęcia indywidualne - sala 27ZS.

Zakres działań doradcy zawodowego Zespołu Szkół:

  • gromadzenie aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia, wzbogacanie warsztatu pracy o nowoczesne środki przekazu informacji (Internet, CD, wideo);
  • udzielanie indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych uczniom i ich rodzicom (opiekunom);
  • systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje i pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
  • wskazywanie osobom zainteresowanym młodzieży, rodzicom, nauczycielom źródeł dodatkowej informacji na poziomie krajowym i europejskim;
  • prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia pracy zawodowej;
  • kierowanie w sprawach trudnych do specjalistów;
  • wspieranie rodziców (prawnych opiekunów) i nauczycieli w działaniach doradczych.
Szczepienia COVID-19

Prosimy wszystkich chętnych o zapoznanie się z informacjami MEN, dotyczącymi możliwości szczepienia się uczniów w wieku 12-18 lat przeciw COVID-19.
Link do materiałów: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/szczepienia-uczniow-w-wieku-12-18-lat--informacje-dla-szkol-i-placowek

Deklaracja na szczepienie przeciw COVID-19 do pobrania

Promocja zdrowia

Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości, podstawą spełnienia ambicji i marzeń dlatego bardzo istotna jest promocja jego profilaktyki. Nasza szkoła uzyskała w 2015 roku Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Żeby spełnić warunki uzyskania certyfikatu zrealizowaliśmy kilkuletni program działań związanych z promocją zdrowia, który pozwolił nam się znaleźć w Śląskiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Ponieważ udało nam się wypracować zamierzony cel pragniemy pójść nieco dalej, przygotowujemy się do realizacji programu, który pozwoli nam uzyskać Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Chcemy podkreślać wagę profilaktyki prozdrowotnej, dlatego wstawiamy tutaj opisy szkolnych akcji i zdarzeń, które łączą się z tą tematyką.