Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości, podstawą spełnienia ambicji i marzeń dlatego bardzo istotna jest promocja jego profilaktyki. Nasza szkoła uzyskała w 2015 roku Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Żeby spełnić warunki uzyskania certyfikatu zrealizowaliśmy kilkuletni program działań związanych z promocją zdrowia, który pozwolił nam się znaleźć w Śląskiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Ponieważ udało nam się wypracować zamierzony cel pragniemy pójść nieco dalej, przygotowujemy się do realizacji programu, który pozwoli nam uzyskać Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Chcemy podkreślać wagę profilaktyki prozdrowotnej, dlatego wstawiamy tutaj opisy szkolnych akcji i zdarzeń, które łączą się z tą tematyką.

Instrukcja logowania na platformie Teams:

  1. Na stronie Microsoft Teams logujemy się przy pomocy podanego przez wychowawcę adresu mailowego i hasła pierwszego logowania - dotyczy klas pierwszych. Pozostałe klasy mają zachowane hasła z poprzedniego roku szkolnego. W żadnym wypadku nie należy zakładać samodzielnie konta, ponieważ nie będzie wtedy dostępu do platformy szkolnej Kliknij tutaj, aby wyświetlić stronę Microsoft Teams
  2. Przy pierwszym logowaniu zostanie wyświetlony komunikat o konieczności podania nowego hasła
  3. Po zalogowaniu się, będzie można zainstalować aplikację Teams na komputer lub też korzystać z aplikacji działającej w przeglądarce
  4. Można również zainstalować sobie aplikację mobilną na telefon. Obsługiwane systemy to Android i iOS
  5. W przypadku, kiedy hasło nie działa, należy problem zgłosić swojemu wychowawcy, a on przekaże informację administratorom platformy

Ponadto każdy uczeń może sprawdzić na e-dzienniku, w witrynie ucznia/rodzica, w zakładce "Dostęp Office365", swój adres mailowy, przy pomocy którego, może logować się na szkolnej platformie Teams. Lokalizacja zakładki widoczna jest na poniższej grafice.

Witryna rodzica/ucznia z pokazanym dostępem do adresu mailowego Teams

Informujemy, że w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach można składać wnioski o mLegitymacje.

mLegitymacja – to uzupełnienie fizycznej (papierowej lub elektronicznej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia, wyświetlana w telefonie komórkowym. mLegitymacja może być wystawiona chętnemu uczniowi pełnoletniemu na jego własny wniosek, zaś niepełnoletniemu – na wniosek jego rodziców.

Wniosek należy złożyć w sekretariacie szkoły. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. Szkoła może unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów np. podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. mLegitymacja daje prawo do otrzymania takich samych przysługujących uczniom zniżek jak przy wersji papierowej. Jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych. Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.

Aby uruchomić mLegitymację należy:
• Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu szkoły.
• Wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.
• Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
• Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić system na urządzeniu.

Kliknij, aby wyświetlić wniosek o wydanie mLegitymacji

Kliknij, aby wyświetlić regulamin usługi mLegitymacja

Kliknij, aby uruchomić bezpłatny kreator zdjęć do mLegitymacji

 

CZYM SĄ CIASTECZKA?

Ciasteczka to niewielkie informacje tekstowe przechowywane w komputerze użytkownika. Wysyłane są poprzez serwer WWW, np. po odwiedzeniu jakiejś strony. Najczęściej są wykorzystywane w celu ułatwienia i zautomatyzowania obsługi witryny. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na dysku twardym oraz unikalny numer.

ZASTOSOWANIE CIASTECZEK

Pliki cookies wykorzystywane są do zapisywania drobnych danych użytkownika, co pozwala na automatyczne logowanie, zapamiętanie zawartości koszyka w sklepie internetowym czy też preferencji wyglądu, układu oraz języka witryny. Czasem są elementem liczników odwiedzin, sond oraz anonimowych statystyk, po to, by sprawdzić czy użytkownik z danego komputera został już zliczony przez licznik lub zagłosował w ankiecie.

BLOKOWANIE COOKIES

Aby zablokować pliki cookies lub uniemożliwić tylko niektóre funkcje, należy zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Google Chrome

Należy kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia » Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji Prywatność trzeba kliknąć w przycisk Ustawienia treści.

Mozilla Firefox

Poprzez menu przeglądarki, należy wybrać kolejno: Narzędzia » Opcje » Prywatność. Następnie wystarczy uaktywnić pole Program Firefox: będzie używał ustawień użytkownika.

Internet Explorer
Narzędzia » Opcje Internetowe » Prywatność. Suwakiem ustawiamy poziom prywatności.

Opera

Z menu przeglądarki: Ustawienia » Prywatność i bezpieczeństwo » sekcja Ciasteczka.